هر چیزی که باید راجبه برند سوارسکی بدانیم

هر چیزی که باید راجبه برند سوارسکی بدانیم

به جرئت می توان گفت بسیاری از مردم جهان با برند سوارسکی همکاری داشته اند، از خرید محصولات گرفته تا همکاری با این شرکت بزرگ، مطمعنا با خرید یکی از محصولات برند سوارسکی شیفته این برند خواهی شد و جدا شدن از این برند برایتان کاری دشوار خواهد بود.

در ادامه نگاهی دقیق به این برند خواهیم انداخت.

 

شاید برایتان جالب باشد 

 

نام تجاری برند سوارسکی بیش از یک قرن قدمت دارد و از ان زمان تا کنون دارای دو لوگو بوده است "درست است، همیشه یک قو نبوده است".

بسیاری از لباس هایی که با الماس پوشیده شده اند توسظ افراد مشهور ساخته برند سوارسکی بوده است.

کریستالی که برای گردنبند "قلب اقیانوس"  در تایتانیک استفاده شد سوارسکی بود، همانند دیگر کار های مشابه در بسیاری از فیلم ها.

درخت کریسمس نمادین راکفلر در سال 2021 با روکش کریستالی سوارسکی رکورد شکنی کرد.

سوارسکی اخیرا با برند ادیداس همکاری کرده و کفش های فوتبال با کریستال های بسیار کوچک ساخته است.

 

 

 

خالق سوارسکی  "دانیل سوارسکی"

 

دانیل سوارسکی در کشوری که امروزه ان را چکاسلواکی می شناسیم و در یک خانواده که کار تراش کریستال می کردند به دنیا امد.منطقه بوهیما به دلیل تاریخچه تراش کریستال بسیار معروف بود و دانیل با توجه به هموطنان و خانواده خود برند سوارسکی را در سال 1883 میلادی تاسیس کرد.

شرکت او رشد کرد و تا سال 1895 او ماشین تراش بسیار دقیقی را اختراع کرد و به نام شرکت خود به ثبت رساند که در معروفیت برند سوارسکی نقش مهمی را ایفا کرد.

 

 

لوگوی سوارسکی 

 

همانطور که گفته شد لوگوی سوارسکی همیشه یک قو نبوده است،در گذشته لوگوی این برند یک ادلویز(یک گیاه کوهستانی اروپایی) بوده است.لوگوی افسانه ای قو که امروزه همه می شناسیم،تنها در دهه 1980،صد سال پس از اغاز کار شرکت ایجاد شد.اگرچه تغییر لوگو نمی تواند جالب باشد اما این شرکت اعلام کرد می خواهد حالت پویایی و حرکت را بیشتر نشان دهد. 

 

 

 

کلید موفقیت 

 

در دهه 1920 میلادی که دهه ای پر زرق و برق در ان زمان تلقی می شد،سوارسکی از طریق افراد مشهور و خانه های مد و دیزاین توانست در بین افراد نخبه جایگاهی برای خود بدست اورد که می توان این حرکت را کلید موفقیت این برند دانست.سوارسکی چنان محبوب شد که تقریبا در دست هر فرد امریکایی محصولی از این برند قرار داشت.از دیگر عواملی که می توان به عنوان کلید موفقیت این برند دانست حرکت همگام با مد و البته تولید محصولاتی مانند خودکار،ساعت و بند موی کریستالی دانست.

پس از جنگ جهانی دوم صنعت مد و فشن دوباره به اوج خود بازگشت و اواسط دهه 1950 میلادی بود که سوارسکی بر اوج درخشش و محبوبیت قرار گرفت.سوارسکی با کوکوشانل و کریستین دیور همکاری کرد نتیجه این همکاری ها تولد اثر شفق قطبی بود که هنوز هم بر روی کریستال ها ایجاد می شود.

 

 سوارسکی در سینما 

 

لباس کریستالی که مرلین مونرو در فیلم "آقایان بلوندها را ترجبح می دهند"می پوشد،جایی که او تولد رئیس جمهور کندی را تبریک می گوید،با کریستال های سوارسکی پوشیده شده بود.

دمپایی های یاقوت سرخ در "جادوگر اوز" نیز کریستال های سوارسکی هستند و همینطور که گفته شد گردنبند های مورد استفاده در تایتانیک که همگی از کریستال های بند سوارسکی بودند.

سوارسکی در جواهرات مد و لباس به دلیل درخشش غیر قابل انکارش که از شفق قطبی ناشی می شد بسیار محبوب شد،سوارسکی همچنین روش را اختراع کرد که به کریستال ها اجازه می داد تا بر روی لباس ها بچسبند به همین دلیل محصولاتی مانند کفش و لباس کریستالی بسیار محبوب شدند.

 

دوربین های سوارسکی 

 

سوارسکی را معمولا با کریتال های جذابش می شناسند اما مدت هاست که سوارسکی به تولید محصولاتی دیگر نیز روی اورده که یکی از این محصولات دوربین های سوارسکی هستند که بسیار پرطرفدار هستند.بخش اپتیک سوارسکی در دو دهه گذشته به شدت رشد کرده است و گردش مالی ان ها از 31.7 میلیون یورو در سال 1993 به 163.5 میلیون یورو در سال 2020 افزایش یافته است.

 

منابع:سایت رسمی برند سوارسکی